Thursday 26 June 2014

BANGGA !!! Filem 'Ribbit' Menang Anugerah Di Kanada



Filem animasi terbitan KRU Movies, 'Ribbit' telah meraih anugerah Filem Keluarga Terbaik di Niagara Integrated Film Festival 2014. Lebih menarik, filem yang memaparkan kisah seekor katak yang mengalami krisis identiti turut membuat tayangan perdana di festival tersebut pada 21 Jun lalu.

Di bawah arahan pengarah Chuck Powers, 'Ribbit' menampilkan beberapa pelakon antarabangsa yang menyumbangkan suara seperti Sean Astin, Tim CUrry, Russel Peters, Cherami Leigh dan ramai lagi.


Bagi yang menantikan untuk menyaksikan kehebatan filem ini, 'Ribbit' akan ditayangkan di pawagam seluruh Malaysia pada 4 September depan. Lebih menarik, filem ini diadaptasi ke Bahasa Melayu dengan menggunakan khidmat Mamat Khalid sebagai pengarah serta beberapa pelakon hebat tanah air seperti Johan Raja Lawak, Elfira Loy, Awie, Datuk Aznil Hj Nawawi dan Izzue Islam.

Selain Malaysia, filem ini juga akan ditayangkan di beberapa negara luar seperti Amerika Syarikat, Britain, Jerman, Australia, Jepun, China, Korea Selatan, Amerika Selatan, Timur Tengah bermula suku keempat tahun ini. - Media Hiburan